čtvrtek 1. ledna 2015

Nenechte se okrádat a naučte se nakupovat na e-bay!

To, že české e-shopy občas tak trochu okrádají své zákazníky a berou si až moc blízko k srdci zlaté pravidlo byznysu "levně nakoupit a draze prodat" je celkem známý fakt a vždy jsem to brala jako záležitost rozhodnutí každého spotřebitele, zda si danou věc koupí, či nikoliv.
A to až do jednoho osudového setkání s jedním nejmenovaným českým e-shopem (nejmenovaným proto, že negativní reklama je taky reklama), zaměřujícího se na dámskou retro módu, který mě doslova donutil k napsání tohoto článku.



Na onen e-shop jsem narazila, když jsem hledala ilustrační fotky pro chystaný článek o plesových šatech ve stylu 40. let.
Což o to, nabízené šaty byly opravdu krásné a luxusní, ale nesmírně drahé. 
Mezitím, co jsem vzdychala nad tou nádherou, kterou v dohledné době nebudu moci mít, pustila jsem se do bližšího ohledání e-shopu doufaje, že se přeci jenom najde něco, co si budu moci dovolit, aniž bych pak několik let žila o chlebu a vodě.

A v následující chvíli mě bez přehánění téměř trefil šlak: paní za celých 1890,- Kč (bez poštovného) prodává úplně stejné plavky, které jsem na e-bay viděla v přepočtu za 214,- Kč (včetně poštovného) a ani jí není hloupé plavky inzerovat se stejnými ilustračními fotografiemi jako prodejce na e-bay a to včetně asijské modelky, které jako jedinou vlastní invenci pro jistotu ořízla obličej.


Kdyby paní plavky prodávala za 800,- Kč, řeknu si OK, sice zlodějina jako blázen, ale chápu, že někdo nechce/neumí nakupovat na zahraničních e-shopech a raději si připlatí, koupí danou věc z českého internetového obchodu, kde má relativní jistotu, že zboží přijde v pořádku a za mnohem kratší dobu.
Tohle je ale vydřidušství takového rázu, až to zvedá ze židle i takového flegmatika, jako jsem já. 






Nedalo mi to a vzhledem k tomu, že se paní ani neobtěžovala nabízené šaty přefotit na vlastních modelkách, vcelku rychle jsem našla i další stránky, odkud paní nabízené šaty objednává. Jedná se především o http://www.edressit.com/ , kde totožné šaty naleznete i o více než polovinu levněji než v jejím e-shopu. 


Nakonec bych ráda dodala, že tento článek si neklade za cíl jakkoliv moralizovat a ne, ani nemám pocit, že jsem objevila Ameriku. Samozřejmě vím, že i kdyby tam ony plavky prodávala za dva miliony, je to její e-shop a tudíž i čistě její věc, jaké ceny nasadí a zbytek už je na zákazníkovi.
Pouze bych touto cestou ráda rozšířila povědomí široké veřejnosti o tom, že spousta českých e-shopů prodává několikanásobně dráž věci z e-bay a proto skutečně není od věci naučit se tam nakupovat.
Já osobně si už například od jisté doby z českého e-shopu nekoupím nic, dokud se nepřesvědčím, že to na e-bay neseženu levněji.

Apeluji tedy na Váš zdravý rozum - nenechte se okrádat a naučte se nakupovat na e-bay! Opravdu to není nic složitého a článků popisujících krok za krokem jak na to je na internetu celá řada.

                                                                             *** 

 No řekněte, není "nenechám se dál okrádat!" smysluplné novoroční předsevzetí? :-)

2 komentáře:

  1. Z tohohle důvodu radši podpořím český eshop, který tu cenu přizná. Mám pár svých oblíbených, na který jsem narazil přes PR články – a rozhodně to nejsou eshopy typu Alza nebo Mall. Spíš radši podpořím drobného podnikatele, který nemá potřebu člověka okrádat, protože ví, že on by na to doplatil jako první. To vím z vlastní zkušenosti, když jsem dělal eshop s tátou. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den! Jsem Martina Bonucci a toto je můj příběh. Po 3 letech rozpadlého manželství mě manžel opustil se třemi dětmi a můj život byl zničen. Chtěl jsem to všechno ukončit, málem jsem spáchal sebevraždu, protože jsem byl tak depresivní. Celou tu dobu jsem byl tak emocionálně depresivní a život mi připadal bezvýznamný. V osudný den jsem při brouzdání po internetu narazil na několik svědectví o doktoru Udamovi. Někteří lidé svědčili, že to přivedlo jejich Ex zpět, někteří svědčili, že to obnovuje dělohu a léčí nemoci pomocí jeho bylin. Víc mě zajímalo usmíření s manželem, které Dr. Udama umožnil za 3 dny. Nyní je můj manžel zpět a od té doby žijeme šťastně. Děkuji. Zde zanechám váš kontakt na všechny. E-mail: udamaada@gmail.com Volejte / Whatsapp: +27 65 897 8226

    OdpovědětVymazat